A kellemesebb felhasználói élmény érdekében a csakratea.hu oldal is használ Cookie-kat. A "beállítások módosítása" gombra kattintva megadhatod vagy visszavonhatod hozzájárulásodat a marketing célú cookiek használatához.
A működési cookiekat nem lehet letiltani, azok a weboldal működéséhez szükségesek. A cookiekat bármikor törölheted a böngésződből.
Termékek Menü

Téged is gyötör? A tavaszi fáradtság okai és megoldása

A tavaszi fáradtság tipikus tünetei:

  • Úgy kelsz reggel, mintha alig aludtál volna
  • Már a nap felénél elfogy a lendületed
  • Nehéz a fejed, alig tudsz koncentrálni
Fontos megérteni, hogy a tavaszi fáradtság nem betegség, hanem a szervezetünk normális állapota és jelzése ebben az időszakban - de könnyen lehet belőle betegség, ha nem figyelünk oda a túlterhelés jeleire.
Néhány hétnél tovább tartó állandó vagy visszatérő fáradtság NEM tavaszi fáradtság, hormonális és anyagcsere okok is lehetnek mögötte. Ne nyugodj bele, járj utána háziorvosod segítségével.

A tavaszi fáradtság okai:

Hormonszintek ingadozása: a természettel együtt téliből nyári üzemmódra tér át a szervezetünk is. Már nem alszunk annyit, de még nincs meg az ébrenléthez szükséges energia. Ilyenkor átalakul a szerotonin (örömhormon) és melatonin (alvás szabályozó) hormonok egyensúlya. Ne küzdjünk ellene, hanem támogassuk meg a természetes folyamatot.
 
Vitamin- és ásványianyaghiány: téli időszakban sokkal kevesebb természetes vitamin és ásványianyag forrás áll rendelkezésünkre, nincs annyi elérhető friss zöldség és gyümölcs. Természetes, hogy napfény hiányában a D-vitamin szintünk is alacsonyabb.
 
Máj túlterheltsége: a friss ételek hiányában az emésztés több energiát igényel a szervezettől. A máj, vese végzi a munkáját, de elfárad, ha túlterheljük mesterséges adalékokkal, gyorsételekkel, cukrokkal, édesítővel stb.
 
Mozgáshiány: télen nehezebben és ritkábban mozdulunk ki. Ez a vérnyomásra, erőnléti állapotra, teherbírásra is rossz hatással van. Vannak anyagok, amik mozgással, sporttal sokkal könnyebben épülnek be a testünkbe, így ezekre fokozottan figyelni kell.
 
Napfény hiánya télen: hangulatunkat is jelentősen befolyásolja, és a D-vitamin termelődése is nehezebb ilyenkor.

Mit tegyünk ilyenkor?

  • A sokadik kávé csak a tüneteket csökkenti, de hátráltatja a természetes átállást. Kávé és fekete tea helyett próbáld ki a rooibost, ami a napi természetes bioritmust támogatja.
  • Pótold a hiányzó tápanyagokat, vitaminokat
  • Menj többet szabad levegőre, napfényre
  • Igyál több vizet, ami nem csak felfrissít, hanem segít kimosni a lerakódott salakanyagokat is.
  • Végezz tisztítókúrát vagy tarts néhány nap méregtelenítő böjtöt - méregtelenítés a máj és vese tehermentesítését, és a lerakódott anyagok kitisztítását célozzák
    (Ajánlom másik cikkemet: A méregtelenítés 5+1 leggyakoribb hibája)
  • Kerüld a hirtelen feldobó, de aztán hirtelen vércukorszint- és kedélyállapot zuhanást okozó édességek, gyors szénhidrátok fogyasztását.

A CsakraTea megoldásai:

Tavaszi Fáradtság elleni csomag: Tavaszi Lendület (100g) + Tisztító teakeverék (100g)
Tavaszi Fáradtság elleni csomag filterrel: Tavaszi Lendület + Tisztító teakeverék + Papírfilter (100db-os)
 
elszántaknak ajánljuk:
Tisztítókúra csomag: 6x50g teakeverék, 10 hetes kidolgozott kúra