Az optimális felhasználói élmény érdekében a csakratea.hu oldal is használ Cookie-kat. A "beállítások módosításá"-ra kattintva beállíthatod hozzájárulásodat a marketing célú cookiek használatához.
A működési cookiek a weboldal működéséhez szükségesek. A cookiekat bármikor törölheted a böngésződből.
Menü

A menstruációs fájdalom NEM NORMÁLIS

Tabu róla beszélni, pedig a nők majdnem 50%-át érinti valamikor élete során. Ezért elhisszük, hogy normális. 
Pedig nem normális, csak gyakori (sajnos).

De ezen a területen még mindig legtöbb esetben csak a tünetet kezeljük az eredeti ok nélkül.

Mit tehetünk a menstruációs fájdalommal?

Az egészséggel foglalkozó Facebook csoportokban a kérdésre 90%-ban a tanács kizárólag fájdalomcsillapító gyógyszer, mintha ez eleve elrendelt, megváltoztathatatlan női sors lenne.

A fájdalom NEM NORMÁLIS, ezért NE FOGADD EL!!!

Természetesen csökkenteni kell a fájdalmat, nem szabad fájdalommal élni. 

De emellett az okot ki kell vizsgálni és nem szabad a szőnyeg alá söpörni.

A sokáig kezeletlenül hagyott probléma akár meddőséget is okozhat, sőt mellette más területen is előfordulhat a hormonális rendszer egyensúlyának felborulása.

Minden esetben alapos szakorvosi kivizsgálással kezdd a folyamatot. Nem természetgyógyásszal, nem háziorvossal, hanem nőgyógyásszal – aki szükség esetén tovább küld más területre is (pl. endokrinológushoz).

Mi jön a kivizsgálás után?

  1. Kövesd az orvosi javaslatot – ha nem bízol benne, keress megfelelő orvost, de ne hagyd kezeletlenül a betegséged!
  2. Keress természetes kezelési módszereket: 
    pl. megfelelő étrend, testmozgás, masszázs, stresszoldó eszközök stb.

    Ezek betegségtől, állapottól függő arányban alkalmazhatók, de szinte minden problémához létezik természetes kiegészítő kezelés.
  3. Derítsd ki az eredeti okot, és változtass! Lelki és testi tényezőkre egyaránt gondolok, amik újratermelik a testi tüneteket egészen addig, amíg meg nem szüntetjük. 
    Példák a hétköznapokból:
    • Ha továbbra is rossz matracon alszol és kényelmetlen kanapén nézed a TV-t, a legjobb masszőr sem tudja tartósan megszütetni a hátfájásod.
    • Ha rossz cipőt hordasz, ezzel túlterheled a lábad és térded, állandó vendége leszel az ortopédiának, mégsem gyógyulsz meg teljesen műtéttel vagy folyamatos porcerősítő vitaminokkal sem.
    • Ha benne ragadsz egy olyan élethelyzetben (munkahelyen, kapcsolatban stb.), ami számodra folyamatos feszültséget okoz, akkor a legjobb stresszkezelő és meditációs technika sem hoz tartós javulást.

Természetes módszerek a menstruációs fájdalom megelőzésére és kezelésére (most csak felsorolás, később a gyógynövényekről írok részletesen is):

  • Termálvizes gyógyfürdők (amikor nincs vérzés)
  • Gyógynövényes fürdők, fürdősók
  • Gyógynövénytea
  • Melegítőpárna derékra vagy alhasra helyezve
  • Futás – gyaloglás egyéni edzettségtől függően
  • Aviva torna (nem minden esetben javasolt – ezért fontos az orvosi diagnózist ismerni)
  • Kriston intimtorna
  • Jóga (a végzhető ászanákról oktatód ad útmutatást)
  • Masszázs
  • Relaxációs technikák napi alkalmazása
  • Energetikai kezelő módszerek (Reiki, Pránanadi, Access Bars, Theta Healing és megszámlálhatatlan hasonló változatuk)

Összefoglalva: ne nyugodj bele a fájdalomba.

Menj utána és változtass, mert megérdemled magadtól!

Ez a tanács az egészséged minden területére érvényes.