A kellemesebb felhasználói élmény érdekében a csakratea.hu oldal is használ Cookie-kat. A "beállítások módosítása" gombra kattintva megadhatod vagy visszavonhatod hozzájárulásodat a marketing célú cookiek használatához.
A működési cookiekat nem lehet letiltani, azok a weboldal működéséhez szükségesek. A cookiekat bármikor törölheted a böngésződből.
Termékek Menü

Így előzd meg a téli depressziót

Mohilla-Makó Zsuzsanna
2019. 10. 04. 15:10:19

Télen hajlamosabbak vagyunk befordulni, évről évre egyre gyakoribbá és hosszabbá válik az úgynevezett téli depressziós időszak.

Már MOST tegyél magadért!

Íme a 7 legfontosabb depresszió-űző tanács:

1. Sétálj a szabadban minden nap 10 percet.

Lehetőleg napsütésben, de mindenképpen nappal. Ez részben a D-vitamin termelést is fokozza, és még többet dob a hangulatodon.

2. Csökkentsd a cukor- és szénhidrát fogyasztást.

A cukor- és gyorsfelszívódású szénhidrátok feldolgozása után gyakori a hirtelen jövő hangulati visszaesés, idegesség. Ezt hajlamosak vagyunk újabb "hangulatjavító" szénhidráttal (édességgel, nassolással) kezelni.
Helyette: állítsd meg a hullámvasutat. Hogyan?
- Amikor máskor cukrosat ennél, helyettesítsd lassú felszívódású kekszel/rozskenyérrel - megígérem, hogy a következő hullám egyre lassabban fog jönni.
- Növeld a természetes rostok (zöldségek, rostban gazdag gabonák) arányát az étkezéseidben.

3. Étkezz rendszeresen, változatosan és természetesen

Minden nap kb. ugyanabban az időpontokban legyen a reggeli-ebéd-vacsora. 
Legyenek túlsúlyban  a természetes anyagok (vitamin, ásványi anyagok) az étkezésekben és kevesebb a mesterséges tartósító, színezék és ízfokozó anyag. 

4. Sportolj rendszeresen

Heti 2-3 alkalommal végzett sport (futás, úszás, gyaloglás stb.) bizonyítottan hozzájárul a hangulatingadozások csökkentéséhez.

5. Szedj elegendő D-vitamint

Ne várd meg, amíg a kritikus szint alá csökken. A D vitamin hiánya a hormon- és immunrendszerre is kihatással van.

6. Tegyél minden nap valamit, amit élvezel. 

7. Vezesd be napi rutinként a relaxációt

Rengeteg féle gyakorlat létezik, nem ennek a cikknek a témája a felsorolás. Válaszd ki a hozzádillő légzőgyakorlatot, relaxációt vagy meditációt. (Ha nem tudsz választani, szívesen segítek)
Napi 1x10 vagy 2x5 perc már önmagában megkönnyíti bármelyik napodat.

+1: Iratkozz fel a stresszűző októberi hírlevél sorozatra.

Október végén 10 napon keresztül küldök stresszcsökkentő tippeket és gyakorlatokat a CsakraTea hírlevél feliratkozóknak. 

Figyelem! 
A depresszív hangulat, "téli depressziós" állapot nem azonos a klinikai depresszióval, ami orvosi segítséget igényel. A fenti tanácsok javíthatnak rajta, de önmagukban nem elegendőek.
Ha téged is érint, kérd szakember segítségét!
 
Következő hetek cikkeiben szó lesz arról, hogy
- milyen gyógynövényes és egyéb természetgyógyászati megoldásai vannak a depresszív, lehangolt lelkiállapotnak.
- milyen betegségekre gondolhatsz, ha túlzott mértékű feszültség halmozódik benned látszólag ok nélkül.